منو سایت

  • خانه
  • MediaTek با ARM همکاری می کند تا قابلیت ردیابی پرتو را به تراشه های خود اضافه کند

MediaTek با ARM همکاری می کند تا قابلیت ردیابی پرتو را به تراشه های خود اضافه کند

 تاریخ انتشار :
/
  دسته‌بندی نشده

ردیابی پرتو به تدریج به یکی از مهمترین اجزای گرافیکی بازی ها تبدیل می شود. این عملکرد رفتار طبیعی نور را شبیه سازی می کند. این فناوری به کاربران اجازه می دهد حتی در سخت ترین بازی ها نیز از نمای نزدیک عکس بگیرند. فناوری ردیابی Beam برای اولین بار در آگوست 2018 با معرفی کارت های گرافیک سری Nvidia RTX وارد صنعت بازی شد. همچنین به لطف تلاش سامسونگ و AMD و عرضه تراشه جدید Exynos 2200 ، فناوری ردیابی تابش وارد دنیای گوشی های هوشمند می شود.

بدیهی است که شرکت های رقیب نمی خواهند در این مسیر از سامسونگ عقب بمانند. MediaTek ، سازنده تراشه تایوانی ، با همکاری ARM و Tencent ، اولین مجموعه SDK (کیت توسعه نرم افزار) را برای ردیابی پرتو مبتنی بر Vulkan برای دستگاه های تلفن همراه معرفی کرد.

پیشتر در ماه ژانویه ، MediaTek از پشتیبانی از پردازنده Dimensity 1200 با سیستم گرافیکی Mali-G77 MC9 برای فناوری ردیابی پرتو نام برد. این فناوری در حال حاضر در سطح نرم افزار کار می کند. اما در آینده باید به عنوان سخت افزار اجرا شود.

بنابراین توسعه دهندگان می توانند در مورد فناوری ردیابی تیرها اطلاعات بیشتری کسب کنند و از این ویژگی برای افزایش تجربه بازی خود به طور کلی و چشمگیر استفاده کنند. جعبه ابزار RT MediaTek SDK از خطوط پردازش Tencent و افزونه Vulkan استفاده می کند. MediaTek اعلام کرده است که با ARM و Tencent Games همکاری می کند تا فناوری گرافیکی پیشرفته ای را در پلتفرم های موبایل سری Dimensity ارائه دهد.

MediaTek ، ARM و Tencent برای ارائه فناوری ردیابی اشعه تلفن همراه همکاری می کنند

گرنت شمالی ؛ معاون رئیس اکوسیستم و مهندسی ARM گفت: “پردازنده های گرافیکی آینده مالی با افزایش سخت افزار ، عملکرد فناوری ردیابی تابش دستگاه های تلفن همراه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.”

مشارکت ARM با MediaTek و Tencent Games در این زمینه باعث می شود توسعه دهندگان به راحتی مزایای ردیابی پرتو را برای بازی های تلفن همراه بررسی کنند. علاوه بر این ، این پدیده به ما اطمینان می دهد که با وجود فناوری ردیابی تابش ، همه نوع محتوا را می توان به دستگاه های چند پلتفرمی در اکوسیستم های مختلف منتقل کرد. موضوعی که به حداکثر رساندن تجربه بازی کمک می کند.

علاوه بر این ، MediaTek در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که به فعالیتهای تحقیقاتی و توسعه ای خود در زمینه گرافیک ادامه می دهد. این شرکت تایوانی همچنین به طور مداوم به توسعه فن آوری های اصلی موتور Mediatek HyperEngine برای ارائه جلوه های بازی ادامه می دهد. هدف اصلی MediaTek این است که به توسعه دهندگان بازی و سازندگان دستگاه کمک کند تا گرافیک واقعی بازی را ارائه دهند و آن را به سطح بعدی برسانند.

همچنین دکتر Yomin Cao؛ مدیاتک ، مدیر واحد تجاری محاسبات و هوش مصنوعی می گوید: “کار با ARM و Tencent Games به ما امکان می دهد فناوری های گرافیکی جدیدی را کشف کنیم.” این مبنایی برای افزودن فناوری هایی مانند ردیابی پرتو به تراشه های موبایل سری 5G Dimensity فراهم می کند. این دستاورد با استفاده از SDK ردیابی پرتو MediaTek به دست می آید.

این ایده به توسعه دهندگان بازی اجازه می دهد تا از فناوری های جدید برای بهبود تجربه کلی بازی خود استفاده کنند. ده ها میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان از تراشه های موبایل سری 5G Dimensity استفاده می کنند. به این ترتیب ما جلوه های بصری جذاب تر و واقع بینانه تری را برای طیف وسیعی از کاربران ارائه می دهیم. “

مدیاتک با ARM همکاری می کند تا قابلیت ردیابی پرتو را به تراشه های خود بیفزاید. اولین بار در فناوری و اخبار تلفن همراه ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما برای عموم منتشر نخواهد شد.