بزرگنمایی / بیایید ببینیم، با فضای Google Ads من و با سه خانه مواجه شدید … که می شود 1400 دلار. (اعتبار: رون آمادئو / هاسبرو)
وزارت دادگستری ایالات متحده در حال آماده شدن برای یک پرونده ضد انحصار احتمالی علیه تجارت تبلیغاتی گوگل است و گزارش جدیدی از وال استریت ژورنال نشان می دهد “امتیاز” گوگل در پاسخ به تحقیقات ارائه می دهد. گوگل ممکن است برخی از تجارت تبلیغاتی خود را منحل کند و آن را به شرکت مادر گوگل، آلفابت منتقل کند.
اساس گزارش WSJ میگوید: «به عنوان بخشی از یک پیشنهاد، گوگل پیشنهاد کرده است بخشهایی از کسبوکار خود را که تبلیغات را در وبسایتها و برنامهها عرضه میکنند، به یک شرکت جداگانه زیر چتر آلفابت تقسیم کند. این نهاد بسته به داراییهایی که دارد، میتواند بالقوه دهها میلیارد دلار ارزش داشته باشد.»
هدف از “گشودن” بخش تبلیغات لزوما جدا کردن کل بخش تبلیغات از Google نیست، بلکه تضعیف مالکیت یکپارچه گوگل بر تجارت تبلیغاتی است. این شرکت در حال حاضر به عنوان یک کارگزار آگهی و حراج – که وزارت دادگستری با آن مشکل دارد. گوگل ابزارهایی می سازد که هر دو طرف «خرید» و «فروش» دنیای تبلیغات وب را پوشش می دهد، که طبیعتاً تبلیغ کنندگان را با استفاده از ابزارهای خرید گوگل به سمت ناشرانی که فضای تبلیغاتی را با سیستم معاملاتی گوگل می فروشند، سوق می دهد. اکثر سیستم های آنلاین به روشی مشابه کار می کنند. آمازون رابطی دارد که در آن فروشندگان محصولات آمازون به خریداران محصولات آمازون می فروشند، اوبر دارای یک سیستم راننده و سوار است، اما زمانی که شما در انحصار هستید، قوانین متفاوت است، نه فقط “بسیار بزرگ”.
4 پاراگراف باقی مانده را بخوانید | نظرات