

بزرگنمایی / چارلز لکلرک از موناکو یک فراری F1-75 را در مسیر مسابقه بزرگ فرمول یک امیلیا رومانیا در اتودرمو انزو و دینو فراری در 24 آوریل 2022 در ایمولا، ایتالیا می راند. (اعتبار: دن مولان / گتی ایماژ)
کمیسیون فرمول یک روز سه شنبه تشکیل جلسه داد تا در مورد آینده فنی این ورزش تصمیم گیری کند و تغییرات بالقوه رادیکال تری در سال 2026 اتفاق بیفتد. قوانین جدید برای موتورهایی که برای جذب سازندگان جدید به این ورزش طراحی شده اند.
مگر ما این کار را نکردیم؟
خودروهای فرمول یک که امسال به پیست آزمایشی پیش فصل در بحرین راه یافتند، به گونه ای طراحی شدند که از یکی از بزرگترین تغییرات قوانین فنی در این ورزش در دهه های اخیر بهره ببرند. همانطور که اهمیت آیرودینامیک در دهه های 1980، 1990 و 2000 قوی تر شد، کیفیت مسابقات به دلیل ناتوانی یک خودرو در دنبال کردن گوشه دیگر کاهش یافت.
این به این دلیل است که یک ماشین فرمول 1 چقدر به بال جلوی خود برای ایجاد نیروی رو به پایین وابسته است. اگر جریان هوا را در بالای بال جلو کاهش دهید، مثلاً وقتی ماشین کثیف را یکی پس از دیگری دنبال کنید، نیروی رو به پایین کاهش می یابد و نمی توانید به این سرعت بچرخید. بنابراین برای سال 2022، قوانین از قبل ماشین های فرمول 1 را ملزم می کند که از طریق طبقات طراحی شده ویژه ای که جلوه زمین را ایجاد می کنند، بسیار بیشتر از نیروی رو به پایین خود تولید کنند.
۱۱ پاراگراف باقیمانده را بخوانید نظرات