بزرگنمایی / DirectStorage API مایکروسافت در بارگذاری بازی های رایانه ای تفاوتی قابل اندازه گیری، هرچند اندک، ایجاد می کند. (اعتبار: Luminous Productions through The Verge)
Microsoft DirectStorage API وعده می دهد که زمان بارگذاری بازی را در رایانه های Xbox Series X / S و Windows (جایی که مایکروسافت اخیراً از مرحله پیش نمایش توسعه دهندگان خارج شده است) سرعت بخشد. یکی از اولین بازی هایی که مزایای DirectStorage را بر روی کامپیوتر نشان داد Square Enix بود صحبت کردکه توسط مدیر فنی Luminous Productions Tepei Ono در GDC این هفته به نمایش درآمد. همانطور که توسط The Verge گزارش شده است، اونو گفت که با NVMe SSD سریع و DirectStorage از برخی صحنه ها در صحبت کرد فقط در یک ثانیه شارژ می شود این مطمئناً یک جهش بزرگ از روزهای انتظار برای پلی استیشن 2 برای بارگیری نقشه های دنیای باز غول پیکر از DVD است.
با این حال، به عنوان نمایشی از DirectStorage، صحبت کرداعداد مختلط هستند. از یک طرف، نمونههایی که Ono نشان میدهد به وضوح صحنههایی را برای بارگیری DirectStorage سریعتر در همان سختافزار، در مقایسه با Win32 API قدیمی نشان میدهد – از 2.6 ثانیه به 2.2 ثانیه در یک صحنه و از 2.4 ثانیه تا 1.9 ثانیه در صحنه دیگر. صحبت کرد بهبود عملکرد را در SSDهای قدیمیتر مبتنی بر SATA نیز نشان میدهد، اگرچه در بازار بهعنوان ویژگی در دسترس است که عمدتاً از دستگاههای NVMe بهره میبرد – کاهش از 5.0 به 4.6 ثانیه در یک صحنه و از 4، 1 در 3.4 ثانیه در صحنه دیگر. بهبود سرعت درایوهای SSD SATA برای بیشتر دهه محدود بوده است زیرا خود رابط SATA (به جای کنترلر SSD یا تراشههای فلش NAND) آنها را متوقف میکند. بنابراین تقاضا برای هر نوع بهبود قابل اندازه گیری برای این دستگاه ها قابل توجه است.
از سوی دیگر، نمایش Ono نشان داد که زمان بارگذاری بازی به اندازهای که سرعت I/O خام نشان میدهد، بهبود نمییابد. در NVMe SSD، سرعت I/O از 2862 مگابایت بر ثانیه در Win32 به 4829 مگابایت بر ثانیه در DirectStorage افزایش یافت – تقریباً 70 درصد افزایش. اما زمان بارگذاری مرحله از 2.1 به 1.9 ثانیه کاهش یافت. این کاهشی است که حتی اگر هم باشد قابل توجه نخواهد بود تلاش کردن تا متوجه آن شود
2 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات