

افزایش (اعتبار: AMD)
وقتی دو سازنده بزرگ کارت گرافیک در صنعت کامپیوتر برای معیارها یا کمبود تراشه مبارزه نمی کنند، برای سطح متفاوتی از فروش مبارزه می کنند: افزایش عملکرد پردازنده های گرافیکی قدیمی. و در حالی که انویدیا تا حد زیادی در این جنگ پیروز شده است، اما با یک ستاره از سیستم تقویت عملکرد خود، DLSS، ارائه می شود که به سخت افزار نسبتاً جدید انویدیا نیاز دارد.
اولین ضربه بزرگ AMD به شکل FidelityFX Super Resolution 2020 بود، اما این گزینه منبع باز مستقل از سخت افزار تا کنون ناکافی بوده است. و AMD در نهایت با انتشار FSR 2.0 که در روز چهارشنبه و پیش از کنفرانس توسعه دهندگان بازی های هفته آینده و عرضه رسمی بازی های ویدئویی که سه ماهه دوم سال 2022 آغاز می شود، آماده است تا این موضوع را تصدیق کند.
زمان راه حل های موقت است
هر دو FSR و DLSS در بازی های مدرن به عنوان شتاب دهنده پیکسل عمل می کنند. در هر دو مورد، بازیها با وضوح پیکسل پایه پایینتری اجرا میشوند و سپس، سیستمی که فعال است، تصویر حاصل را در تعداد پیکسلهای بالاتر پردازش و بازسازی میکند. این میتواند شامل ضدآلیاسینگ هوشمند (برای کاهش “پا گذاشتن” روی خطوط مورب)، تار کردن، یا حتی پیکسلهای کاملاً دوباره ترسیم شده باشد. در نهایت، رویا این است که این سیستمها بتوانند بازیهایی را که با کیفیت 1440p یا حتی 1080p اجرا میشوند به طور منطقی به چیزی تقریباً مشابه با سیگنال کامل 4K تبدیل کنند.
7 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات