

بزرگنمایی / تنظیمات محیط تست حریم خصوصی (اعتبار: گوگل)
گوگل در تلاش است تا کوکی وب شخص ثالث را که اغلب توسط تبلیغ کنندگان برای ردیابی کاربران برای تبلیغات هدفمند استفاده می شود، از بین ببرد. برخلاف سایر شرکت های مرورگر مانند اپل و موزیلا که مستقیماً کوکی های شخص ثالث را مسدود می کنند، گوگل یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی در جهان است. او نمی خواهد یک کوکی شخص ثالث را بدون محافظت از منبع اصلی درآمد خود بکشد. به نظر می رسد گوگل ردیابی کاربر را بخشی اجباری از استفاده از اینترنت می داند و به جای کوکی های شخص ثالث، می خواهد یک سیستم ردیابی کاربر را مستقیماً در مرورگر کروم خود بسازد. چشم نوازترین نام گوگل برای این سیستم تبلیغاتی “Privacy Sandbox” است و روز پنجشنبه این شرکت آخرین راه حل ردیابی خود را در مجموعه های شبانه “Canary” کروم منتشر کرد.
آخرین پست در وبلاگ Chromium جدول زمانی فعلی را نشان میدهد: «از امروز، توسعهدهندگان میتوانند آزمایش API را برای تمها، FLEDGE و Attribution Reporting به صورت جهانی در نسخه Canary Chrome شروع کنند. در اسرع وقت به تعداد محدودی از کاربران Chrome Beta منتقل خواهیم شد. هنگامی که همه چیز در نسخه بتا به خوبی کار کرد، آزمایش API را در نسخه پایدار Chrome در دسترس قرار میدهیم تا آزمایش را برای کاربران بیشتری از Chrome گسترش دهیم.
طرحهای زمینه باعث میشود Chrome سابقه مرور شما را به صورت محلی ردیابی کند و فهرستی از علایق ایجاد کند، زمانی که Chrome میخواهد تبلیغات را هدف قرار دهد، آن را با تبلیغکنندگان به اشتراک میگذارد. اگر میخواهید که نام API تأیید شده در بیانیه Google تأیید شود، API FLEDGE هم مسئول اجرای مستقیم یک تبلیغ در دستگاه شما و هم انتخاب یک تبلیغکننده است و سپس کاربران را بر اساس رفتارهایی مانند خروج از کالای سبد خرید هدف قرار میدهد. API گزارش انتساب مسئول اندازهگیری کلیکهای تبلیغاتی، نمایشها و ردیابی تبدیل است.
4 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات