

بزرگنمایی / این چرخ های فیبر کربنی فرآیند قالب گیری را تکمیل کرده اند. (اعتبار: انقلاب کربن)
شاید متوجه شده باشید که چرخ های خودرو در چند سال اخیر بسیار بزرگ شده اند. طراحان دوست دارند چرخهای بزرگ را روی خودروها، بهویژه کامیونهای بزرگ و شاسیبلندها قرار دهند، زیرا به خودروهای بزرگ کمک میکنند کوچکتر به نظر برسند. انتظار می رود این روند با تکثیر وسایل نقلیه الکتریکی ادامه یابد – این به ویژه در پنهان کردن ارتفاع اضافی صفحه سلول لیتیوم یون بین محورها مؤثر است.
مشکل این است که چرخ های بزرگ ممکن است خوب به نظر برسند، اما این زیبایی شناسی قیمتی دارد. اگر نگران رانندگی هستید، چرخ بزرگتر سنگینتر است و بدترین مکان برای اضافه وزن است، زیرا جرمی بدون فنر است. به همین دلیل است که برخی از چرخ ها به جای فولاد فشرده از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شوند، اما حتی چرخ های آلومینیومی اگر قطرشان 22 اینچ یا بزرگتر باشد، وزن زیادی دارند. وارد انقلاب کربن و چرخهای فیبر کربنی آن شوید، مرحله سمت چپ.
در اصل یک اسباب بازی صنعت هوافضا، صنعت خودرو برای اولین بار از کامپوزیت های فیبر کربن از طریق مسابقه استفاده کرد. وزن اضافی دشمن زمان های دور خوب است و جان بارنارد، طراح فرمول یک متوجه شده است که می تواند اتومبیل هایی بسازد که حداقل به اندازه اتومبیل های ساخته شده از فولاد و آلومینیوم استحکام داشته باشند، اما بسیار سبک تر باشند. نگرانیهای اولیه مربوط به ایمنی از سوی افراد بدبین ثابت شد که بیاساس بود و برای دههها این ماده انتخابی برای نمونههای اولیه و خودروهای مسابقه تکنفره بود.
12 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات