

بزرگنمایی / در سال 2026، ما می توانیم یک خودروی ردبول F1 را ببینیم که از پیشرانه هیبریدی پورشه نیرو می گیرد. (اعتبار: دن مولان / گتی ایماژ)
سال هاست که شایعاتی مبنی بر آمادگی گروه فولکس واگن برای ورود به فرمول 1 به گوش می رسد. هر چند ماه یکبار، اغلب در یک مجله اتومبیل اروپایی، در مورد یکی از اعضای هیئت مدیره گروه فولکس واگن که نامش فاش نشده می خوانیم که می گوید این اتفاق می افتد، پس از آن همه چیز برای چند ماه دیگر فروکش می کند. هربرت دیز، مدیرعامل گروه فولکسواگن، میگوید که اکنون واقعاً واقعی است، زیرا تغییر قوانین سال 2026 فرصت عالی را ارائه میدهد.
برای مدتی حرکت گروه فولکس واگن به فرمول یک حتی منطقی نبود. دو برند با فناوری پیشرفته و پیشرفته در گروه – پورشه و آئودی – قبلاً بودجه فرمول یک را برای رقابت با یکدیگر در مسابقات اتومبیلرانی اسپورت خرج کرده اند. این یک شکل بسیار مناسب تر از ورزش موتوری است که در آن هر دو شرکت فناوری جدیدی را به اثبات رسانده اند که اکنون در اتومبیل های جاده ای آنها رایج است.
اما پس از آن دیزل گیت اتفاق افتاد و فاتح هیبریدی دیزلی لمانز آئودی مجبور شد آن را ترک کند. یک سال بعد، برنامه هیبریدی حتی سریعتر پورشه پس از برنده شدن هر چیزی که میتوانست به دست آورد، متوقف شد. در سرتاسر گروه، برندها برنامههای موتوراسپرت خود را کاهش دادند و بر برنامههای برقی مانند فرمول E و قهرمان فولکسواگن پیکس پیک تمرکز کردند.
5 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات