

بزرگنمایی / نیسان امیدوار است بتواند از علم محاسبات مواد برای یافتن سریعتر مواد باتری جدید استفاده کند. (اعتبار: نیسان)
به گزارش آسوشیتدپرس، نیسان با ناسا در یک رویکرد محاسباتی برای توسعه باتری های تمام جامد که بر فلزات کمیاب یا گران قیمت متکی نیستند، شریک شده است.
این خودروساز که اولین خودرویی بود که یک خودروی برقی مقرون به صرفه و تولید انبوه را در لیف عرضه کرد، ظاهرا امیدوار است زمان از دست رفته را جبران کند. نیسان اخیراً توسط استراتژی الکتریکی سازی خود گمراه شده است. دومین خودروی الکتریکی او، آریا، قرار است پاییز امسال، حدود 12 سال پس از فروش اولین Leaf، وارد بازار شود. این شرکت امیدوار است که باتریهای حالت جامد داخلی آن تا سال 2028 در خودروهای سواری عرضه شوند.
برای رسیدن به آنجا، این شرکت گفت که در سال 2024 یک کارخانه آزمایشی برای باتری های حالت جامد افتتاح می کند. این کارخانه کوچک گامی کلیدی در به کارگیری فناوری های حالت جامد خواهد بود. بسیاری از مفاهیم زیربنایی باتری ها بارها و بارها در آزمایشگاه ها نشان داده شده اند، اما انتقال به تولید اغلب مشکلات غیرمنتظره ای را نشان می دهد که ممکن است سال ها طول بکشد تا حل شوند.
5 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات