
تندیس می تواند توابع ریاضی را بر روی اشکال خود اعمال کند و از نتایج فوری هنگام تغییر شکل لذت ببرید – همه برای حل پازل های دشوار و منحصر به فرد بازی استفاده می شود.
بزرگنمایی / با انتقال اشکال ساده از یک شبکه به شبکه دیگر، تندیس بازیکنان می توانند توابع ریاضی را بر روی اشکال خود اعمال کنند و از نتایج فوری هنگام تغییر شکل لذت ببرند – که همه آنها برای حل پازل های دشوار و منحصر به فرد در بازی استفاده می شوند. (اعتبار: مهدی بهرامی)
ژانر بازی های پازلی «ساخت اشکال از فرمول» در حال حاضر توسط یک طراح اجرا می شود. مهدی بهرامی، خالق بازی ایرانی الاصل، پنج سال پس از آخرین موفقیت پر سر و صدای خود در این ژانر، با یک شاهکار گیج کننده حتی تاثیرگذارتر – و در مواقعی بسیار دشوار – بازگشته است.
تندیس، که این هفته هم در Steam و هم به عنوان خرید مستقیم بدون DRM به قیمت 15 دلار (به طور موقت با قیمت 13.49 دلار به فروش می رسد) منتشر شد، شاید جالب ترین عملکرد ریاضی سطح بالایی باشد که در یک بازی رایانه ای دیده ام. حتی بهتر از آن، چالش او به عنوان یک اسباب بازی برای یک حلبی ساز مبدل است. این را به هر ریاضیدان تازه کار و جوانی منتقل کنید و تماشا کنید که آنها به چیزی که در نهایت یک جواهر درخشان پنهان برای سرگرمی های آموزشی است گیر می دهند.
تبر و متحدان
زیبایی از تندیس ناشی از این است که چگونه دستکاری فرمول بندی شده محورهای X، Y و Z را به مکانیک بازی تبدیل می کند. یادگیری معمولی در مورد فرمولهای ریاضی حول ترسیم نتایج راهحلها در یک شبکه دوبعدی میچرخد تا ببینیم چه اشکالی ایجاد میکنند. این به اندازه کافی خوب است – اگرچه به صدای ریاضی خود فرمول نیاز دارد. اما اگر بتوانید این نوع کارها را با کشیدن اشکال بر روی یک سری شبکههای قابل درک و سپس مشاهده تبدیل آنها به شکلهای جدید فوقالعاده در پاسخ به آن، بسیار سریعتر در سه بعدی انجام دهید، چه؟
15 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات