نقد و بررسی: سام ریمی، دکتر استرنج 2 را با نبوغ کلاسیک کمدی تاریک القا می کند

نقد و بررسی: سام ریمی، دکتر استرنج 2 را با نبوغ کلاسیک کمدی تاریک القا می کند


دکتر استرنج در چند جهان جنون. “>

بزرگنمایی / جای تعجب نیست که همه چیز در حال عجیب شدن است دکتر استرنج در چند جهان جنون. (اعتبار: Marvel Studios)

بر روی کاغذ، دکتر استرنج در چند جهان جنون یک بازی قالب برای یک ابرقهرمان استودیو مارول است. طرح او مانند یادداشت های چسبناکی است که روی دیوار یک مدیر عامل با حقوق بیش از حد گذاشته شده است: یک ابرقهرمان از راه می رسد، قادر مطلق به نظر می رسد و سپس با یک دشمن مقاومت ناپذیر روبرو می شود. این مبارزه دنیا را زیر و رو می‌کند و در حل این تغییر، قهرمان داستان چیزی را در خود تصحیح می‌کند تا در نهایت شرایط را نجات دهد، در حالی که وقتی دنیای فیلم عجیب می‌شود، بخش‌هایی برابر از کمدی و قلب پیدا می‌کند.

اما یک فیلم عالی می تواند موفق شود، حتی زمانی که حول یک طرح کلیشه ای بچرخد، و بس. دکتر استرنج در چند جهان جنون (از امشب در ایالات متحده به عنوان یک نمایش انحصاری شروع می شود) برنده می شود. اگرچه با تله قابل پیش بینی استودیو مارول همراه است، اما همچنین نمونه ای عالی از شرکتی است که به کارگردان ها اجازه می دهد خودشان باشند – و نشان می دهد که چگونه فیلم سازی هوشمندانه و از نظر بصری جذاب می تواند ریتم های داستانی “فرمول” را به سفری جذاب تبدیل کند. قهرمانان بسیاری. (علاوه بر این، پس از این همه مزخرف در جهان متناوب در بسیاری از موارد مرد عنکبوتی فیلم‌ها، این فیلم با یافتن کاربردهای تازه‌سازی این مفهوم شگفت‌زده می‌کند.)

چه راه بهتری برای نشان دادن اینکه دنیای سینمایی مارول در دو دهه اخیر تا چه حد پیشرفت کرده است، از اینکه سم را وادار کنیم که پاهای عجیب و غریب خود را در سطح فیلم دراز کند و آرامش بلاک باستر را دوباره به دست آورد؟

14 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات