

بزرگنمایی / یک کارگر فولکسواگن یک باتری خودروی الکتریکی را برای بازیافت جدا میکند. (اعتبار: فولکس واگن)
گروه فولکس واگن روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال ادغام توسعه و تولید باتری در پروژه جدیدی به نام Mission SalzGiga است. این نام به Salzgitter در آلمان اشاره دارد، جایی که فولکسواگن بیش از 63 میلیون موتور احتراق داخلی ساخته است – اکنون در یک کارخانه بزرگ باتریسازی جدید در این مکان شکسته است، اولین مورد از شش مورد برنامهریزی شده برای اروپا. هر نیروگاه باید ظرفیت تولید سالانه 40 گیگاوات ساعت را داشته باشد که برای تامین انرژی 500000 خودروی الکتریکی کافی است.
برای این منظور، این شرکت یک واحد تجاری جدید مبتنی بر سالزگیتر به نام PowerCo ایجاد کرده است که تمام فعالیت های جهانی سازنده باتری را پوشش می دهد. فولکسواگن میگوید از هماکنون تا سال 2030 به بیش از 20.4 میلیارد دلار (20 میلیارد یورو) سرمایهگذاری نیاز دارد، اما با همان پتانسیل درآمد، به اضافه 20000 شغل جدید.
توماس اشمال، عضو هیئت مدیره فولکس واگن که مسئول فناوری است، گفت: «در ساخت اولین کارخانه سلول داخلی خود، ما به طور مداوم نقشه راه فناوری خود را اجرا می کنیم. پاورکو به یک بازیکن جهانی باتری تبدیل خواهد شد. نقطه قوت اصلی این شرکت ادغام عمودی از مواد خام و سلول تا بازیافت خواهد بود. در آینده، ما تمام فعالیتهای مرتبط را در داخل مدیریت میکنیم و در رقابت برای پیشروی در تحرک الکترونیکی، مزیت رقابتی استراتژیک به دست خواهیم آورد.»
4 پاراگراف باقی مانده را بخوانید | نظرات