

بزرگنمایی / MetalFX Upscaling، همانطور که به صورت بصری توسط اپل در WWDC 2022 توضیح داده شد. (اعتبار: Apple)
CUPERTINO، کالیفرنیا – در WWDC امسال، اپل یک سیستم شگفتانگیز جدید را در API بازی Metal 3 خود معرفی کرد که ممکن است برای گیمرهای رایانه شخصی آشنا به نظر برسد: MetalFX Upscaling.
این سیستم از سیلیکون سفارشی اپل برای بازسازی گرافیک بازی های ویدیویی با استفاده از خروجی با وضوح پایین تر استفاده می کند تا بازی ها بتوانند در رزولوشن پایین تر و با وضوح بالاتر اجرا شوند. این سیستم «بازسازی موقت» شبیه به پیشنهادات موجود از AMD (FidelityFX Super Resolution 2.0) و Nvidia (نمونهگیری فوق العاده یادگیری عمیق)، همراه با سیستم آینده اینتل «XeSS» است.
بر اساس نحوه توصیف سیستم، بیشتر شبیه سیستم AMD خواهد بود، زیرا اپل هنوز راهی را برای MetalFX Upscaling برای استفاده از سیستم موتور عصبی سفارشی خود اعلام نکرده است. اپل قبلاً به طور مفصل با Ars Technica درباره مدلهای یادگیری ماشینی که برای کنترل سیلیکون سفارشیاش استفاده میشود صحبت کرده است، اما اخبار امروز Metal 3 API چنین اشارههایی را شامل نمیشود و سری کارتهای گرافیک Nvidia RTX را در خط مقدم قرار میدهد.
4 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات