
Cyberpunk 2077پچ 1.5، پلی استیشن 5، حالت ردیابی پرتو. [credit:
CD Projekt Red
]
در حالی که کنسولهای بازی ویدیویی بالاخره به سن ردیابی پرتو رسیدهاند، انجام این محاسبات گرافیکی بلادرنگ همچنان میتواند برای سختافزار سطح کاربر دشوار باشد. بازی مانند PS5 گرن توریسمو 7به عنوان مثال، فقط می تواند تجسم های ردیابی پرتو را به دلیل تکرارهای ناشی از نیازهای پردازش پردازش کند.
با این حال، با ثبت اختراع اخیر، مهندس سونی، مارک چرنی، روشی را تشریح میکند که میتواند با تخلیه محاسبات خاص از GPU به سختافزار ردیابی پرتو (RTU) به طور قابل توجهی روند ردیابی پرتو را سرعت بخشد. خطوط کلی فرآیند جدید ردیابی پرتو در یک درخواست ثبت اختراع با عنوان “سیستم و روش برای ردیابی پرتوهای تسریع شده با عملکرد ناهمزمان و تبدیل پرتو” تنظیم شده است. این درخواست هفته گذشته پس از ارسال آن در آگوست گذشته در اتحادیه اروپا منتشر شد.
در روش چرنی، سختافزار RTU بهطور خاص طراحی شده است تا بهطور کارآمد ساختارهای شتابدهنده را در یک محیط سهبعدی طی کند، و از پشتهای از حجمهای محدود عبور کند تا نقاطی را که پرتو نور مجازی یک شی را قطع میکند، شناسایی کند. این تقاطع ها سپس به یک برنامه سایه زن GPU فرستاده می شوند که تعیین می کند آیا شیء مات (“ضربه” به الگوریتم ردیابی پرتو) است یا شفاف (یعنی تقاطع را می توان نادیده گرفت).
8 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات