سایت جدید گوگل در جنگ پیام رسانی از اپل درخواست رحمت می کند

سایت جدید گوگل در جنگ پیام رسانی از اپل درخواست رحمت می کند


بزرگنمایی / فقط تعدادی از لوگوهای پیام رسان گوگل. می توانید همه آنها را نام ببرید؟ (اعتبار: رون آمادئو)

گوگل برای سال‌ها نتوانسته است یک پلتفرم پیام‌رسان قوی و رقابتی ایجاد کند و جنگ پیام‌رسانی را با محصولات با استراتژی بلندمدت کاملاً باخته است. حداقل برخی از بخش‌های درون شرکت متوجه شده‌اند که این موضوع چقدر برای گوگل به‌عنوان یک شرکت مضر است، و اکنون آخرین استراتژی گوگل این است که… از رقبای خود برای رحمت طلبی کند؟ گوگل که از زمان راه اندازی iMessage در سال 2011، 13 برنامه پیام رسان مختلف را راه اندازی کرده است، اکنون می گوید: “زمان آن رسیده که اپل پیام رسانی را اصلاح کند.”

گوگل وب‌سایت جدیدی به نام «دریافت پیام» راه‌اندازی کرده است – یک کمپین فشار عمومی با فراخوانی برای «توئیت در @Apple به #GetTheMessage و رفع پیام‌های متنی». گوگل امیدوار است که فشار عمومی اپل را مجبور به پذیرش RCS کند، ارتقای جزئی استاندارد SMS که اپل برای کاربرانی که از iMessage استفاده نمی کنند استفاده می کند. گوگل از ابتدای سال این استراتژی را پیش برده است، اما از سوی شرکتی که ناکارآمدترین استراتژی پیام رسانی جهان را دارد، به نظر می رسد که شرکتی از درو آنچه کاشته است خسته شده است.

در سطح جهانی، iMessage چندان محبوب نیست (مردم عموماً Whatsapp را دوست دارند)، اما در ایالات متحده iMessage به اندازه کافی یک پدیده فرهنگی است که 100 آهنگ برتر بیلبورد در مورد اینکه داشتن یک حباب iMessage سبز (SMS) چقدر ناخوشایند است نوشته شده است. یکی از بزرگترین رقبای اپل – به ویژه برای خدمات آنلاین – گوگل است و ناتوانی گوگل در رقابت با iMessage به وضعیت فعلی کمک زیادی کرده است. ظاهراً گوگل فکر می‌کند که تسلط iMessage به برند آن آسیب می‌زند، بنابراین اکنون از اپل می‌خواهد که لطفاً از شکست دادن آن دست بردارد.

خواندن 12 پاراگراف باقی مانده | نظرات