

برای بزرگنمایی کلیک کنید (اعتبار: Elena Lacey | Getty)
در زوم، وزیر ارتباطات استرالیا، پل فلچر، شبیه مردی در وسط سخنرانی پیروزی به نظر می رسد. او تیمش و تنظیمکننده رقابت کشور را برای موفقیت در جایی که دیگران شکست خوردهاند تصدیق میکند: مجبور کردن غولهای فناوری به پرداخت هزینه اخبار. او که زیر نواری از نور در دفتر حوزه انتخابیه خود در سیدنی نشسته بود، گفت: «مردم زیادی بودند که می گفتند شما نمی توانید با غول های دیجیتال جهانی کنار بیایید. اما فلچر و جاش فرایدنبرگ، خزانهدار فدرال استرالیا، همچنان پافشاری کردند. در سال 2020، زمانی که دولت استرالیا از تنظیمکننده رقابت خواست تا قانونی پیشنویسی کند تا غولهای فناوری را مجبور به پرداخت هزینه اخباری که در برنامههایشان نشان داده میشود، فلچر از داستانهایی که دیگران به عنوان هشدار استفاده میکردند آگاه بود. هنگامی که بزرگترین ناشر اخبار آلمان، اکسل اسپرینگر، در سال 2014 تلاش کرد گوگل را از انتشار گزیدهای از مقالات خود منع کند، تنها دو هفته پس از کاهش ترافیک، منصرف شد. هنگامی که اسپانیا در سال 2014 سعی کرد گوگل را مجبور به پرداخت هزینه اخبار کند، غول جستجو به تازگی ترک کرده بود – Google News را به مدت هفت سال در این کشور مسدود کرده بود.
گوگل استرالیا را به اقدامات شدیدتر تهدید کرده است. در ژانویه 2021، غول فناوری پیشنهاد کرد که استرالیاییها میتوانند دسترسی خود را به کل موتور جستجوی خود از دست بدهند، در صورتی که «کد چانهزنی رسانههای خبری» فلچر و فرایدنبرگ به اجرا گذاشته شود و پلتفرمها مجبور شوند برای پیوندها به ناشران اخبار پول بپردازند. فیس بوک نیز به شدت علیه این کد لابی کرده است و ادعا می کند که اخبار کمتر از 4 درصد محتوایی را تشکیل می دهد که مردم در فید خبری خود می بینند. در 17 فوریه استرالیایی ها از خواب بیدار شدند و متوجه شدند که تمام لینک های خبری از این پلتفرم حذف شده است و صفحات فیس بوک بزرگترین شرکت های رسانه ای کشور کاملاً خالی باقی مانده است. ترافیک وبسایتهای خبری 13 درصد کاهش یافت، که دقیقاً نشاندهنده نگرانی دولت است. اقدامات فیسبوک برای همه استرالیایی ها تایید می شود [the] فریدنبرگ در آن زمان گفت که یک قدرت بازار بزرگ برای این غول های رسانه دیجیتال است.
19 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات