

بزرگنمایی (اعتبار: NurPhoto / مشارکت کننده | NurPhoto)
پس از حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، گوگل استراتژی خروج از روسیه را شکل داد و همه تبلیغات را تا ماه مارس به حالت تعلیق درآورد، سپس فروش اپلیکیشن ها را در پلی استور مسدود کرد و اکثر کارمندان خود را تا ماه مه تعلیق کرد. پس از آن، گوگل تنها به ارائه خدمات رایگان به کاربران اینترنتی روسی مانند جستجو، جی میل، مپ یا یوتیوب ادامه داد و اکنون گوگل می تواند برای این راه حل هزینه زیادی بپردازد.
این هفته، رگولاتور روسی Roskomnadzor اعلام کرد که دادگاهی در روسیه به این غول فناوری دستور داده است تا بزرگترین جریمه خود از زمان شروع جنگ در اوکراین را بپردازد و دلیل آن “شکست مکرر” گوگل در حذف “محتوای ممنوعه” به عنوان “جعلی” است. تا زمانی که گوگل موفق به درخواست تجدیدنظر در این تصمیم نشود، باید حدود 374 میلیون دلار برای محدود نکردن محتوایی که با منافع روسیه در تضاد است، هزینه کند. به عنوان مثال می توان به محتوای بی اعتبار ساختن نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، ترویج افراط گرایی یا تحریک جوانان برای پیوستن به اعتراضات توده ای (که روسیه آن را ممنوع کرده است) اشاره کرد.
گوگل فوراً به درخواست اظهارنظر در مورد درخواست تجدیدنظر احتمالی پاسخ نداد، اما این شرکت میدانست که جریمهای در راه است. شاید او نمی دانست جریمه چقدر است. Roskomnadzor ماه گذشته به گوگل هشدار داد که 5 تا 10 درصد از گردش مالی سالانه خود را جریمه خواهد کرد، اما TechCrunch تخمین می زند که در نهایت “جریمه جدید حدود 15 درصد از گردش مالی سالانه شرکت خواهد بود.” (Roskomnadzor بلافاصله به درخواست Ars برای شفاف سازی درصد گردش مالی سالانه Google که این کارمزد نشان می دهد، پاسخ نداد.)
خواندن 8 پاراگراف باقی مانده | نظرات