

مفهوم هنرمند از رقابت برای یک موقعیت بین EA و FIFA در این نبرد صدور مجوز.
ماهها است که میدانیم EA ارزش رابطه نزدیک به سه دهه خود با فیفا، نهاد بینالمللی حاکم بر فوتبال که نام آن مترادف با یک سری بازیهای ویدیویی فوقالعاده محبوب شده است، زیر سوال برده است. اما اکنون اظهارات افشا شده منتسب به مدیر عامل EA، اندرو ویلسون، توضیح میدهند که چگونه «از قضا، مجوز فیفا در واقع مانعی بر سر راه برخی از راههایی است که EA میخواهد «فرانچایز» را توسعه دهد.
طبق گزارش Video Games Chronicle، ویلسون در ماه نوامبر در یک جلسه عملی گفت: بازیکنان ما به ما میگویند که حالتهای بازی بیشتر، چیزهای متفاوت از 11 تا 11 و انواع مختلف گیمپلی را میخواهند. “من به شما می گویم که این مبارزه ای بود که فیفا انواع چیزهایی را که می خواهیم ایجاد کنیم تشخیص دهد، زیرا آنها می گویند مجوز ما فقط دسته های خاصی را پوشش می دهد … فیفا فقط نام جعبه است، اما آنها ما را رد کرده اند. توانایی انشعاب در زمینه هایی که بازیکنان می خواهند.”
ویلسون گفت، علاوه بر گیم پلی، مجوز فیفا همچنین توانایی EA را برای گنجاندن “علامت های فرهنگی و تجاری بیشتر” در بازی محدود می کند. رابطه موجود فیفا با آدیداس، به عنوان مثال، از گنجاندن محصولات یا تصاویر با نام تجاری نایک در بازی جلوگیری می کند.
9 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات