

بزرگنمایی / باتری یک EV تا 25 درصد از هزینه خودرو را تشکیل می دهد، بنابراین قابل درک است که مردم نگران طول عمر هستند. (اعتبار: Aranga87/Getty Images)
اغلب گفته می شود که ساده ترین راه برای ترغیب مردم به خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی این است که به آنها اجازه دهید آن را آزمایش کنند. اما اینجا در ایالات متحده، خودروهای برقی تنها 3 درصد از 15 میلیون خودروی جدید فروخته شده در سال 2021 را تشکیل می دهند. این بدان معناست که در مورد این ماشین های جدید، تصورات غلط بسیار زیادی وجود دارد.
نگرانی اصلی احتمالاً اضطراب محدوده است، ترسی که معمولاً با عادت کردن به بیدار شدن هر روز صبح با باتری پر از بین می رود. من امروز به آن نمی پردازم، اما رایج ترین نقطه سردرگمی بعدی در مورد خودروهای الکتریکی باید طول عمر باتری کششی یا کمبود بالقوه آن باشد.
این نگرانی قابل درک است. بسیاری از ما عادت کردهایم از دستگاههای الکترونیکی مصرفکننده استفاده کنیم که با باتریهای قابل شارژ تغذیه میشوند و چیزی که به عنوان «حافظه» شناخته میشود را توسعه میدهند. این اثر با شارژ مکرر یک سلول قبل از تخلیه کامل ایجاد می شود و باعث می شود سلول فراموش کند که ممکن است بیشتر تخلیه شود. سلولهای لیتیوم یونی که توسط خودروهای الکتریکی استفاده میشوند در واقع تحت تأثیر اثر حافظه قرار نمیگیرند، اما اگر تحت بارهای سریع بیش از حد قرار بگیرند یا مدیریت حرارتی آنها جدی گرفته نشود، میتوانند ظرفیت ذخیرهسازی را کاهش دهند.
خواندن 13 پاراگراف باقی مانده | نظرات