

بزرگنمایی / هواپیماهای ساده شده دهه 1930 و 1940 الهام بخش هیوندای آیونیک 6 بودند. (اعتبار: هیوندای)
ارائه فیزیکی خودروی مفهومی Hyundai Prophecy قربانی اولیه کووید بود که در ابتدا برای نمایشگاه خودروی ژنو که بهسرعت لغو شد در سال 2020 برنامهریزی شده بود. با این حال، پس از ارسال عکسهای هیوندای به صورت آنلاین، این موضوع مانع از آن نشد که جورابهای من را از بین ببرد. در آن زمان، فکر نمیکردم خودروساز کرهای این کانسپت را – که من آن را نتیجه یک “سانحه رانندگی مرسدس CLS و تسلا مدل 3” توصیف کردم – را وارد تولید کند.
واضح است که من یک احمق بودم، زیرا درست زمانی که کانسپت هیوندای 45 به کراس اوور عالی Ioniq 5 تبدیل شد، Prophecy به عنوان سدان Ioniq 6 به تولید تبدیل شد. مانند Ioniq 5، Ioniq 6 از پلت فرم جدید E-GMP هیوندای برای 800 ولت استفاده می کند. وسایل نقلیه، اما نکته مهم این است که در واقع کوچکتر است (2 اینچ / 50 میلی متر فاصله بین دو محور کوتاه تر) و ارزان تر از Ioniq 5 زاویه ای خواهد بود. (بله، این هنوز من را گیج می کند زیرا 6 بیشتر از 5 است، بنابراین انتظار می رود بزرگتر و بیشتر باشد. ماشین گران قیمت به اضافه Ioniq 7 است یک شاسی بلند هفت نفره الکتریکی بزرگ خواهد بود که سال آینده ظاهر خواهد شد.)
قابل توجه ترین تغییر نسبت به مفهوم، ارتفاع اضافی Ioniq 6 است که نتیجه اجتناب ناپذیر نیاز به بسته بندی صفحه 6 اینچی (150 میلی متر) از باتری های لیتیوم یونی در زیر کف کابین است. از رئیس طراحی هیوندای، سانگیوپ لی، پرسیدم که آیا او وسوسه میشود که فاصله بین دو محور خودروی تولیدی را برای حفظ تناسبهای کانسپت بکشد.
9 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات