

بزرگنمایی / مرسدس بنز EQS 580 بسیار آیرودینامیک (اعتبار: اریک بنگمن)
مرسدس بنز برای اولین بار در سال 2018 به ما نگاهی به استراتژی برقیسازی خود انداخت، با اولین خودروی برقی خود – کراس اوور EQC 400 – که در سال 2019 در اروپا به فروش میرسد. SUV 402 اسب بخاری (296 کیلووات) هرگز نتوانست به این سوی اقیانوس اطلس برسد. در عوض، ایالات متحده یک جفت سدان EQS دریافت کرد که در سال 2021 به فروش رسید: EQS 450 به قیمت 102310 دلار و EQS 580 با قیمت 125900 دلار.
EQS 580 4Matic سنگینتر از این دو مدل است – دارای موتورهای بیشتر، جرم بیشتر و اسب بخار بیشتر. و آن را با یک سدان کلاس S اشتباه نگیرید که تمام قطعات احتراق داخلی برای باتری ها و موتورها تعویض شده است. EQS یک معماری جدید خودرو است که از ابتدا برای جابجایی الکترونها، نه هیدروکربنها طراحی شده است. و این الکترونها EQS 580 را به مسیری بسیار طولانی سوق میدهند – به طور دقیق 340 مایل (547 کیلومتر).
مرسدس از جلوی EQS 580 استفاده می کند تا نشان دهد که چقدر لوگوی خود را دوست دارد. هیچ امتیازی نسبت به بسیاری از ستاره های سه پر وجود ندارد. [credit:
Eric Bangeman ]
شما نمی توانید در EV بدون یک باتری عظیم به این حد برسید، و EQS 580 107.8 کیلووات ساعت آب در اختیار دارد (باتری در واقع ظرفیت 120 کیلووات ساعت دارد که حدود 10 درصد آن غیرمجاز است). اما چیزی که در مورد این سدان برقی واقعاً چشمگیر است، ضریب پسا کم 0.20 است که با هیچ BEV تولیدی قابل مقایسه نیست. زیبا به نظر می رسد، اما در نگاه اول نمایه تفاوت چندانی با سدان S کلاس ندارد. با بررسی دقیق تر، متوجه فاصله بین دو محور و شکاف بازتر در پانل یک چهارم جلویی خواهید شد که نشانه دیگری از مشخصات آیرودینامیک آن است. این شیار برای افزودن مایع برف پاک کن است، زیرا EQS 580 نه تنها لبه ندارد، بلکه درب آن حتی باز نمی شود.
10 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات