بزرگنمایی / تسلا با تحقیقات فدرال متعددی در مورد ایمنی سیستم های رانندگی خودکار و نیمه خودکار خود مواجه است. دادههای جدید NHTSA نشان میدهد که این خودروساز باعث سه چهارم تصادفهای مربوط به دستیاران پیشرفته راننده در سال گذشته شده است. (اعتبار: تسلا)
صبح چهارشنبه، اداره ملی ایمنی راه ها داده هایی را در مورد ایمنی یا عدم وجود سیستم های مدرن کمک راننده منتشر کرد. از ژوئن 2021، خودروسازان موظفند در صورت تصادف با خودروهایشان در حین استفاده از سیستمهای رانندگی نیمه خودکار، که به عنوان سیستمهای سطح 2 SAE نیز شناخته میشوند، به NHTSA اطلاع دهند.
همانطور که بسیاری گمان میکردند، سیستم خلبان خودکار تسلا عامل اکثر تصادفات از ابتدای دوره گزارش بوده است. در واقع، تسلا سه چهارم کل تصادفات ADAS را به خود اختصاص داده است – 273 مورد از 367 تصادف گزارش شده بین ژوئیه 2021 تا 15 مه 2022. این اخبار حتی اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد که ادعاهای ایمنی تسلا در مورد سیستم خلبان خودکار آن را تضعیف می کند.
در گذشته، تسلا و حتی NHTSA ادعا کرده بودند که Autopilot نرخ تصادف را تا 40 درصد کاهش داده است. با این حال، همانطور که در سال 2018 گزارش دادیم، این ادعا پس از دریافت دادهها توسط یک شرکت مشاوره به نام Quality Control Systems منتفی شد.
7 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات