

بزرگنمایی / امروزه خرید یک وسیله نقلیه جدید بدون دادن یک بسته پول اضافی به فروشنده دشوار است. (اعتبار: Thitiphat Khuankaew / EyeEm / Getty Images)
اگر در حال حاضر خرید چیزی سخت تر از یک پلی استیشن 5 یا کارت گرافیک جدید است، احتمالاً یک ماشین، کامیون یا SUV جدید است. همانطور که گزارش دادهایم، کمبود تراشه، تعطیلی کووید، ازدحام حمل و نقل و تهاجم روسیه به اوکراین باعث هرجومرج در زنجیرههای تامین و تحویل خودروهای جدید شده است.
در ایالات متحده، اکثر خریداران خودرو عادت به سفارش وسایل نقلیه به یک OEM از طریق یک نمایندگی ندارند، در عوض ترجیح میدهند که در آن روز خودرو را به خانه ببرند. اما با از بین رفتن موجودی، نمایندگیهای ایالات متحده با اضافه کردن هزینههای اضافی فروشنده یا ADM به موجودیهای خود پاسخ دادند که اغلب به هزاران دلار میرسد. تخمین زده میشود که ارزش این شاخصها 3.6 میلیارد دلار است.
برخی در صنعت از این رویه دفاع کردهاند، چه به دلیل عرضه و تقاضای ساده و چه به دلیل اینکه در سالهایی که دلالها از فروش خودرو ضرر میکنند، هیچکس شکایت نکرده است. اما برای ما که سود مالی 10000 دلاری ADM نداریم، همدردی سخت است.
6 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات