

بزرگنمایی / تعدادی از خودروهای الکتریکی تسلا در یکی از مکانهای سوپرشارژر این شرکت شارژ میشوند. (اعتبار: دان و ملیندا کرافورد/UCG/گروه یونیورسال تصاویر از طریق گتی ایماژ)
تسلا این روزها پلاک های زیادی می گیرد، اما گاهی اوقات کارهای بزرگی انجام می دهد. در سال 2008، تسلا رودستر – اولین خودروی تولید انبوه با باتری لیتیوم یونی را به بازار عرضه کرد. برخلاف خودروهای الکتریکی قبلی، رودستر سریع، جذاب و لوکس بود. از زمان راه اندازی، بیش از 12 میلیون خودروی الکتریکی در سراسر جهان فروخته شده است که تسلا بیش از 1 میلیون دستگاه را به این تعداد کمک کرده است.
اما اگر تسلا هرگز وجود نداشت یا هرگز انقلاب خودروهای الکتریکی را جرقه نمی زد، چه می شد – آیا امروز میلیون ها خودروی الکتریکی در جاده ها خواهیم داشت؟ البته، انقلاب خودروهای الکتریکی در نهایت قرار بود اتفاق بیفتد. اما تنها دو سال قبل از عرضه رودستر، مرگ این خودروی الکتریکی در مستند بدنام غمگین شد. چه کسی ماشین برقی را کشت؟ اگر خودروسازان بزرگ واقعاً همان طور که مستند نشان می دهد ماشین الکتریکی را کشتند، مطمئناً تسلا آن را احیا کرد.
این خبر خوبی برای ساکنان آینده زمین است. اقدام برای کاهش آسیب تغییرات آب و هوایی، به عنوان مثال با خرید یک خودروی برقی، یک موضوع فوری است. فقط در سال گذشته، یک مطالعه Nature Communications تخمین زد که “افزودن 4434 تن دی اکسید کربن در سال 2020 – معادل انتشار گازهای گلخانه ای در طول زندگی 3.5 متوسط آمریکایی – باعث یک مرگ بیشتر در سطح جهان در سال های پیش بینی شده 2020-2100 می شود.”
خواندن 6 پاراگراف باقی مانده | نظرات