

بزرگنمایی
30 سال پیش، در 29 می 1992، اپل انقلابی ترین و پیشگامانه ترین محصول خود را به نام Newton MessagePad معرفی کرد. یک سال بعد با سر و صدای زیادی منتشر شد، اما به عنوان یک محصول فقط می توان آن را به عنوان یک شکست توصیف کرد. نیوتن که در آن زمان در فرهنگ عمومی مورد تمسخر قرار می گرفت، فرزند پوسترهای ابزارهای گران قیمت اما بی فایده با فناوری پیشرفته شد. اگرچه این دستگاه در طول زمان به طور چشمگیری بهبود یافت، اما نتوانست سهم بازار را به دست آورد و در سال 1997 متوقف شد. با این حال، در حالی که نیوتن شکست خورده بود، او از مهندسان اپل خواست تا چیز بهتری ایجاد کنند – و به معنای خاصی منجر به ایجاد iPad و آیفون.
سوال بینایی
استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل در سال 1976، استاد بازاریابی جان اسکالی را فریب داد تا PepsiCo را ترک کند تا در سال 1983 مدیر عامل جدید اپل شود. اگرچه اسکالی با کاهش هزینهها و معرفی مدلهای جدید مکینتاش، اپل را سودآور کرد، اما بدون بنیانگذار رویایی اپل احساس گمراهی میکرد. بنابراین وقتی آلن کی، همکار اپل به دفتر اسکالی هجوم برد و به او هشدار داد که “دفعه بعد زیراکس را نخواهیم داشت” (که از آن ایده بگیریم)، او آن را جدی گرفت.

ویدیوی مفهومی Apple Knowledge Navigator.
در سال 1986، اسکالی تیمی را مأمور ساخت دو ویدیوی «بسیار مفهومی» برای نوع جدیدی از دستگاه محاسباتی کرد که اپل میتواند در آینده بسازد. این تبلیغات ناوبر دانش، دستگاهی تاشو، شبیه به تبلت با «دستیار مجازی» انساننما را نشان میداد که از طریق دستورالعملهای شفاهی با هم تعامل دارد. در حالی که برخی غیرعملی بودن این تصاویر علمی-تخیلی را مسخره می کردند، کارمندان اپل را برافروختند و آنها را وادار کردند به آینده رایانه ها فکر کنند.
34 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات