

بزرگنمایی / اپ استور اپل. (اعتبار: Silas Stein/اتحاد عکس از طریق Getty Images)
در طول تاریخ کوتاه اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند، بازیها به طور مداوم درآمد بیشتری نسبت به دستهبندیهای اپلیکیشنهای غیربازی داشتهاند. اما بر اساس داده های جدید شرکت اطلاعات کاربردی Sensor Tower، این در نهایت در ایالات متحده در حال تغییر است.
این تغییر در می 2022 آغاز شد. تا ژوئن، 50.3 درصد از هزینههای مصرفکننده ایالات متحده برای برنامهها صرف برنامههای غیربازی مانند TikTok، Netflix و Tinder بود. اخیراً هزینههای مربوط به برنامههای غیربازی دو برابر سریعتر از هزینههای بازی افزایش یافته است. هزینههای بازی در آغاز همهگیری کووید-19 در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 افزایش یافت، اما در پایان سال 2020، برنامههای غیربازی در سال 2021 از بازیها پیشی گرفتند.
این تا حدودی به این دلیل است که بسیاری از برنامهها اخیراً به یک مدل مبتنی بر اشتراک منتقل شدهاند. برای سالها، بازیها نه لزوماً به این دلیل که دانلودهای بیشتری داشتند، بلکه به این دلیل که درآمدزایی بلندمدت آنها به لطف تراکنشهای درون برنامهای واضحتر، ثابتتر و پایدارتر بود، درآمد بیشتری ایجاد کردند. انواع دیگر برنامهها چنین چیزی را نداشتند، و بسیاری از آنها با قیمتهای خرید یکباره فروخته میشدند یا تعداد محدودی ارتقاء ممتاز ارائه میکردند.
4 پاراگراف باقی مانده را بخوانید | نظرات