

بزرگنمایی / چارلز لکلرک از موناکو در حال رانندگی (16) فراری F1-75 در پیست در جریان مسابقات جایزه بزرگ F1 آذربایجان در پیست شهر باکو در 12 ژوئن 2022 در باکو، آذربایجان. (اعتبار: مارک تامپسون / گتی ایماژ)
ورزش مسابقات فرمول یک در اوایل این فصل دستخوش تغییرات بزرگی شده است، زیرا اتومبیل های جدیدی را معرفی کرد که از جلوه های آیرودینامیکی روی زمین برای هل دادن آنها به مسیر استفاده می کنند. روش آیرودینامیکی آخرین بار در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 در فرمول 1 مورد استفاده قرار گرفت، قبل از اینکه به دلایل ایمنی ممنوع شود.
سپس یکی از مشکلاتی که ممکن بود این بار انتظار می رفت وضعیتی به نام خوکچه هندی بود که در آن اتومبیل ها در حین حرکت با سرعت بالا به صورت عمودی با فرکانس نسبتاً بالایی نوسان می کنند و راننده را به شدت تکان می دهد. با پیشرفت این فصل، انجمن خلبانان جایزه بزرگ به طور فزاینده ای در مورد خطرات بالقوه سلامتی این ورزشکاران صحبت می کند. و روز پنجشنبه، فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی (یا FIA، نهاد حاکم بر این ورزش) برنامههایی را برای انجام کاری در مورد آن اعلام کرد.
خوکچه هندی چیست؟
با حرکت هوا در زیر بدنه اتومبیل فرمول 1، منبسط می شود تا جایی که به ونتوری در عقب اتومبیل می رسد. هرچه ماشین سریعتر حرکت کند، نیروی فشاری بیشتری از طریق این امتداد ایجاد می کند، تا زمانی که در نقطه ای جریان هوا از کف جدا شده و متوقف شود. این بلافاصله تمام نیروی فشار را از بین می برد و بدون اینکه این اثر ماشین را به زمین بمکد، روی سیستم تعلیق خود بالا می رود.
7 پاراگراف باقی مانده را بخوانید نظرات