انویدیا در حال برداشتن اولین گام به سمت درایورهای GPU لینوکس منبع باز است

انویدیا در حال برداشتن اولین گام به سمت درایورهای GPU لینوکس منبع باز است


بزرگنمایی / RTX 3080 Ti. (اعتبار: سام ماچکووچ)

پس از سال ها اشاره، انویدیا دیروز اعلام کرد که بخشی از درایور GPU لینوکس منبع باز خود خواهد بود، همانطور که اینتل و AMD برای سال ها انجام می دهند. پیش از این، کاربران لینوکس که می‌خواستند از درایور خود انویدیا اجتناب کنند، باید به نرم‌افزار مهندسی معکوس مانند پروژه Nouveau اعتماد می‌کردند که روی سخت‌افزار قدیمی‌تر به بهترین شکل کار می‌کرد و در بهترین حالت پشتیبانی ناقصی را برای همه ویژگی‌های Nvidia ارائه می‌کرد. GPU Nvidia.

در پست وبلاگی که به چندین کارمند انویدیا نسبت داده شده است، آمده است: «این نسخه گامی مهم در جهت بهبود تجربه با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA در لینوکس، برای ادغام نزدیک‌تر با سیستم‌عامل، و برای توسعه‌دهندگان برای رفع اشکال، ادغام و همکاری است.» برای فروشندگان توزیع لینوکس، ماژول های منبع باز سهولت استفاده را افزایش می دهند. آنها همچنین تجربه کاربری را در خارج از جعبه امضا و توزیع درایور NVIDIA GPU بهبود می بخشند. Canonical و SUSE می توانند فورا ماژول های هسته باز را با توزیع های Ubuntu و SUSE Linux Enterprise بسته بندی کنند.

انویدیا به طور خاص درایور هسته منبع باز را تحت مجوز دوگانه MIT / GPL راه اندازی می کند و می باشد نه در حال حاضر بخش هایی از درایور منبع باز که در فضای کاربر اجرا می شود. این شامل درایورهای OpenGL، Vulkan، OpenCL و CUDA است که همچنان منبع بسته هستند، علاوه بر سیستم عامل GPU (GSP). انویدیا می گوید که این درایورها “منبع بسته باقی می مانند و با باینری های از پیش ساخته شده منتشر می شوند”، بنابراین به نظر نمی رسد برنامه های فوری برای انتشار نسخه های منبع باز وجود داشته باشد.

5 پاراگراف دیگر را بخوانید نظرات